fredag 30 september 2011

Vecka 36 & 37

Mage vecka 36!
Jag kör ett dubbel-inlägg här nu! Skrev ju inte denna veckans blogguppdatering på rätt dag och imorgon byter jag till vecka 37 så kan lika gärna slå ihop dem :) Det har varit mycket trötta veckor, jag har sovit mycket. Även varit ute en hel del varje dag och rört mig! Känns mycket bra. Börjat promenera mer nu och som sagt varit ute och hittat på saker vilket har varit hur skönt som helst.

Det känns som att det börjar dra ihop sig nu, imorgon är det 37 fullgångna veckor! Alltså, som är fullgångna! Det betyder att jag är i vecka 38 imorgon. Whooops! Bebisen är fullgången och skulle kunna födas när som helst vilket gör det spännande. Dock kommer den kommande veckan inte göra mig så nervös, hon kommer veckan efter eller när jag är 39 fullgångna veckor. Tror jag iallafall ;) Och hoppas. Fast nä, nu på söndag passar också! Haha.

Jag har lite saker inplanerade nu varje dag som jag inte vill missa men på söndag är det en lucka lilla bebis så då fungerar det :) Får avboka fotbehandling och andra små roliga möten om du vill komma då. Det gör inte så mycket! Magmåttet var i förrgår 119 cm! Mäter såklart imorgon också!

Håret har blivit klippt och det är skönt att få det ur världen. Nästa vecka ska vi på BM-besök på torsdag. Skulle ha varit i onsdags men vår barnmorska har blivit sjukskriven en månad. Förra mötet var också med en annan BM o nu ytterliggare en annan och vi kommer förmodligen få hoppa runt till bebisen är född. Lite trist att det händer nu, båda för vår egentliga BM och oss. Vi "känner" ju varandra och det har varit så lätt att prata och öppna sig. Men men, sånt händer! 



Nu har jag ju ingen bild till vecka 37 eftersom det inte är förrns imorgon så den kommer komma upp senare. Bilder till vecka 36 har jag däremot! De ska jag bjuda på :)

Åh tänk att bebisen kommer snaaart :) Hohohoo. Jag beställde fyra par strumpbyxor, två i 50-56 och två i 62-68. De är sååå småååå och såååå sööööta! Blev även en klänning i plysch till. Underbart! Förutom det nya har jag/vi tvättat allt som är till bebisen. Allt som går att tvätta är tvättat :) Det känns skönt! Det stod att alla bebiskläder gick att tvätta i 60 samt att man kunde torktumla. De blev tvättade i 40 grader och torktumlade på lägsta värmen men känns ändå mindre än innan? Usch! Hon kommer förmodligen vara stor så jag hopppppas hon kan ha sina två enda plagg i storl 50 åtminstone en gång vardera för att få se henne i det! :)



Ska ta som projekt att fota babyshower-sakerna vi fick :) Har redan fotat alla kläder men ska även fota det andra och göra ett inlägg om babyshowern :)

Men nu, kors i taket!, ska jag göra mig iordning och sminka mig osv inför en dejt jag och min pojkvän ska ha nu ikväll :)

Massa kramar /Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar