måndag 12 september 2011

Vecka 34

Hejsan!
Vecka 34 har passerat och jag har gått in i vecka 35! Woho! Det låter bra i mina öron ;) 86 % av graviditeten har gått och jag har vid skrivande stund 39 dagar kvar till BF. Jag har dessutom varit gravid i hela 240 dagar! Shit. Ja, snart snart.... :)

Måttet runt magen var 116,5 i lördags. Magen har börjat sjunka ner mer och mer som den ska på slutet vilket är nice. Lättare att andas och mindre revbensont. Det är rätt tungt att sova, får ont i höfter och vader. Annars sover jag bättre nu om nätterna faktiskt. Jag är såååå trött hela tiden! Kan vila närsomhelst :) Rätt mysigt på sitt sätt :)

Annars så känner jag mig väldigt höggravid nu! Fast känner mig inte så fasligt tung när jag är pigg och energisk och ska göra nåt. Mer klumpig. Men ja, vissa dagar svävar jag fram tillochmed haha! :)

Imorgon blir det föräldrarkurs igen och då ska vi gå igenom amning och hur livet med nyfödd bebis kan vara. Ska bli spännande! Slänger upp ett inlägg om hur det var också när vi varit där!

Jag är väldigt lugn och harmonisk i sinnet känner jag. Teet (hallonbladsteet) skulle göra en mer harmonisk kom jag på nu, drack för en liten stund sedan... Ja, inte vet jag varför men det är skönt :) Jag är mer redo för förlossning igen nu. Det ska ändå bli rätt skojigt tycker jag! Hihi :) Jo jag ser fram emot det nu! Hon kan komma när hon vill :) Eller nja, kanske efter babyshowern! Den 24 sept är den, hon kan komma den 25? Deal bebis?

/Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar