fredag 9 september 2011

Ultraljud 2 och BM-besök

Ultraljud, som det kan se ut.
Bild lånad från:
http://www.lj.se/index.jsf?childId=7815&nodeId=35179&nodeType=12
Nu kommer inlägget om ultraljudet :)
Vi hade bowlat innan och det var jätteskoj så hann inte bli så nervös/förväntansfull osv, bowlingen tog många av känslorna. Vi blir uppropade i väntrummet och följer med barnmorskan. När undersökningen börjat i 2D så ser vi knappt vad något är. Jag fattar i vart fall inte mycket, det såg bara liksom fullt ut i magen. Sen knäpper hon på 3D och då kan vi se helt perfekt! Jätteskoj! Hon är bullkindad och rund och go. Väger redan 2807 g (i onsdags). Hon estimeras att väga runt 4200-4500 i vecka 40. Men jag planerar att föda tidigare ;) Blev så chockad över att hon är så stor! Men det är massa olika faktorer som kan ändra födelsevikten eller hur man ska säga, bara för att hon växer mycket nu behöver inte fortsätta med det och jag kanske föder tidigare också. Man vet aldrig helt enkelt :) Vi fick fina bilder på henne! Hon ser rätt sur ut dock men ja, vad ska hon ligga och le åt där inne? Frisk som en nätkärna, hon mår jättebra där inne och det är så härligt :)

BM-besöket igår gick också bra. Alla värden var bra. Blodtryck 110/60. SF-mått 32. Hon ligger med huvudet ner och det är ruckbart vilket i Sverige betyder varken löst eller fixerat. Nästa besök hos BM är om mindre 2 veckor och då tror Bm att hon fixerat huvudet. Ja, hjärtljuden var fina också :) Toppen!

Jag har börjat dricka hallonbladste nu. Det ska ha massor med goda effekter på allt med graviditet, förlossning och amning och efterläkning :) Så ja, det känns nice. Jag tyckte faktiskt att det var gott också :) Bra!

Vi får se om updaten om v. 34 kommer imorgon, man vet ju aldrig ;) Men förhoppningsvis! Eller nja jag ska faktiskt bort kom jag på. Så kanske skriver på söndag istället! :)

Nu kan man kommentera utan problem igen! Så skriv av er ;)

Kramar / Minna

1 kommentar:

  1. Hej,

    Roligt att läsa om er graviditets-resa! :-) Ska bli skoj att träffa henne när hon behagar titta ut. Men först blir det babyshower, det ska bli skoj! Ses snart!
    Kram Elin

    SvaraRadera