onsdag 31 augusti 2011

Vecka 32


Mage vecka 32
Mage vecka 32 :)
Hejsan go´bitar!

Fortfarande väldigt förkyld men jag är uppe på fötter nu äntligen. För mycket sängliggande kan verkligen göra så att man mår psykiskt dåligt sedan när man inte gjort något "vettigt" mer än att vila. Dock borde väl det vara vettigt att vila när man är sjuk men ja så är min känsla iallafall! Ska jobba imorgon klockan 13-16:30 och på fredag 08-16:30. Blir spännande! Skoj att jag kommer upp i någorlunda tid imorgon, tänkte uträtta ett ärende i stan då också eftersom jag måste ta bussen.

Graviditeten ja. Magen har samma omfång som förra veckan, alltså 113 cm. Blir som sagt svårare och svårare att mäta då magen blivit så rund och inte samma form som innan i början jag mätte. Då var det lätt, men råkar jag röra måttbandet lite upp eller ner så ändras måttet jättemycket så jag tar det som känns mest rätt.

Bebisrörelserna har ändrats mer och mer och jag gillar dem mycket mer nu. Innan hade kickboxningspass så man undrade vad tusan hon gjorde.  Då var det mer mellanrum mellan hennes fot/hand och "väggen", dvs. min mage. Nu är det trängre och känslan när hon rör sig har ändrats. Nu blir det mer som smekningar, om än våldsamma smekningar ibland. Det känns mysigare nu helt enkelt! :)

Nästa vecka är det full rulle på våra besök på MVC och KK. Tisdag, onsdag, torsdag så ska vi iväg på föräldrarkurs, ultraljud 2 (JIPPIE!!!!!) och vanligt BM-besök. BM=barnmorska. Så skojigt att det händer lite mer nu, det har varit sådan stiltje i många veckor. Jag har fått tider till MVC ända till 10 oktober. Hihihihi :D

Förutom att jag har varit förkyld de senaste dagarna har jag kroppsligt inte mycket att klaga på. Har ju vilat så mycket att ont i fötter/rygg osv inte behövts uppträda. Däremot ser jag hur svullna benen blir bara av att jag sitter ner hemma! Hahaha. Blir skönt att kissa ut allt överflödigt efter förlossningen. Jag har även bestämt att jag ska ha en Babyshower. De som är intresserade får komma! Det blir kak och tårtätning blandat med lite lekar :) Mysigt och smarrigt!

Ah mitt revben kan jag ju säga har lugnat ner sig lite. Innan gjorde det fruktansvärt ont men nu gör det inte så ont alls, det händer bara ibland när jag ligger i sängen :) Skönt att det slutat vara störigt!

Nu ska jag diska lite, sen läsa :)

Kramar /Minna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar