onsdag 4 maj 2011

Vecka 16

Ny vecka idag! Som tiden gått sakta sen förra veckan kan jag lova! Grrrrrr! 


Magen vecka 16. Känns som det ser större ut på bild eller så är jag "blind" i verkligheten!
Magen är 98 cm så det är en ökning, ser dock ingen skillnad och vet inte om jag mätt rätt. Gör mitt bästa och vill ju själv veta. Jag kollade förresten igen nu och det verkar minsann vara 98 cm. Det är iofs en ökning med 7,5 cm från vecka 9 så jag ska väl inte klaga.... Det känns rätt mycket ändå. Min midja har också blivit större ser jag, närmare bestämt 76 cm. Hade 72 cm i vecka 9 så det har ökat med 4 cm. Det är 7 veckor mellan vecka 9 och 16 så hade det inte vart någon skillnad hade det varit konstigt.

Jag tycker denna "jag känner mig inte alls gravid-perioden" kan sluta nu. Vet att det är i vecka 16-20 man för första gången känner fosterrörelser och ibland tillomed senare men jag är otåååliiig! Drygt två veckor kvar till ultraljud! 





Min ena widget där bebisens storlek jämförs med frukter, knyten näve osv är konstig tycker jag. Förra veckan var det som en apelsin, och nu är den som en avokado?! Är inte en apelsin större än en avokado? Hmmm. Jajaja.


Tenta på fredag så nu ska jag återgå till studierna!


/Minna

2 kommentarer:

  1. Oj vad det har hänt mycket på "mag"fronten, du har ju en riktig liten kula nu. Nu kan man se att det är något som växer och att nåt stort är på gång. Skönt att du mår bra och kan njuta av din graviditet. Må så gott och krama den bästa fadern ;)
    Farmor Carina

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar vara en liten bula på magen även om jag själv knappt kan se. Men som jag skrev är det en skillnad på 7,5 cm så klart det har växt :)

    Ska krama honom från dig! :)

    SvaraRadera