onsdag 30 mars 2011

Vecka 11

Hej på er! :)


Vecka 11 idag, skönt! Tydligen så ska det mesta farliga vara över nu och man kallar bebisen för foster och inte embryo (fast jag har sagt och kommer fortsätta säga bebis). Härligt :) Men det gamla är väl att man ska vänta till vecka 12 innan man berättar så det är en vecka kvar nu innan jag tänkte skriva ut bloggadressen så folk kan kika in här och följa med :) Ja, sen berätta för släkten och sånt också. Hick! Det är nervöst.


Fast nu i början så kanske jag inte skriver lika ofta eftersom knappt ingenting händer, men det lär det bli ändring på sen! :)

Så ser den ungefär ut nu, huvudet är lika stort som resten av kroppen!

Jag mätte förrsesten förra veckan men har redan glömt måtten. Får mäta nu istället, efter frukost så kanske är mer spänd än vad det skulle ha varit. I midjan är det 72 cm och lite under naveln där jag är som "tjockast" 92 cm. Alltså midjemåttet är samma som i vecka 9 men under naveln + 1,5 cm. Kanske att det är bebisen och moderkakan/livmodern (iiih har ingen riktigt koll på vad som växer mest nu) som växt, eller så är det bara dagsform. Men det lär ju tiden utvisa :) Fast i vecka 9 mätte jag nog också efter frukosten.


Ja annars känns det bra. Drömt lite roliga graviddrömmar. Kommer inte ihåg dem nu men älskar att drömma om detta. Jo, en natt drömde jag att magen blivit större och att man kunde känna att det inte var jag utan att det var bebisen som växt. Det var en cool känsla. Men när jag vaknade och kände efter så var det min egna lilla mage jag kände, hehe. 


/Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar