torsdag 7 april 2011

Vecka 12

Igår blev det vecka 12! Härligt! Nu kan man kanske pusta ut lite! Det står att missfallsrisken minskar med 64 % och det känns ju väldigt betryggande :)
Gjorde the final test igår som ni kanske då förstår visade: "Gravid". Så jahapp, då ska man bli en liten mamma då. Tur att bebin är så liten så att man kan känna sig stor :)


Mätte innan frukost och det var samma mått som i förra veckan. Så det har inte hänt så speciellt mycket. Något jag gillar är den första widgeten på höger sida där det står vilken vecka jag är i, hur många % som är kvar osv. Den brukar jag kika in på någon gång i veckan, för där ändras det ju hela tiden vilket är roligt när inte magen gör det nu i början. 


Men jaha, 12 + 1 idag. Nästa vecka börjar den andra trimestern (graviditeten är indelad i tre trimestrar), då allt ska vara så skönt. Man börjar få mage, man mår oftast väldigt bra, får tillbaka energin (hoppas!) och man känner sig stark. Jag hoppas verkligen det blir kanon! Den tredje trimestern är efter vecka 28 eller något sådant tror jag, när man fått bautamagen :) 


/Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar