söndag 13 mars 2011

Vecka 8

På sidan kan ni se två widgets jag skaffat så att man kan se hur långt det är kvar på graviditeten och i vilken vecka jag är i. Just nu är jag i vecka 8+4. Alltså 8 veckor har gått och fyra dagar. Varje onsdag byter jag vecka.

Hittills har jag mått illa sen i vecka 6 men det har börjat gå över nu som tur är. De främsta tecknena för mig har varit att mina bröst gör enormt ont och att de växer rätt mycket. Sen har jag varit trött, gråtmild och mått illa. Annars så känns allt jättebra :)

Vad som har varit jobbigt hittills är att jag tycker det känns så osäkert om man är gravid eller inte. Klart jag förstår att det inte bara "går över" sådär men när det inte syns eller märks så mycket blir man ibland lite fundersam på om man verkligen väntar ett barn eller inte. Nu hoppas jag ju verkligen att det är ett litet hallon där inne!

Jag har alltiv varit så nyfiken på andra gravida så om någon av er som läser skulle vara nyfiken på något så är det bara att skicka en kommentar med en fråga så svarar jag!



/Minna

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg min skatt. Bebisen är c:a 22 mm, och du har klarat av 22% av graviditeten - det måste vara ett gott tecken :)

    SvaraRadera