onsdag 16 mars 2011

Vecka 9

Godmorgon!

Idag är det onsdag vilket innebär att det är en ny vecka, alltså vecka 9! Spännande! Tjuvläste i mina gravidböcker redan förra veckan där det står att den är lika stor som en jordgubbe nu! Den lilla svansen trillar också av denna veckan. Sen ser den mer eller mindre ut som en "riktig" bebis :)

Tänkte börja mäta magen nu varje vecka för att se hur mycket större den blir. Nu i början är det nog inte så stora skillnader men sedan mot slutet lär det vara desto mer! Kul att gå tillbaka och se hur lite det var i början då :) Nästa vecka ska jag även fota magen och göra det, ja vad säger ni, en gång i veckan? Det kanske också är väldigt kul att se hur mycket som ändras även om det är så lite nu i början!

Så.. Ska väl gå iväg och hitta ett måttband nu då bara! Sådär ja. I midjan är det 72 cm och lite under naveln där det är som "tjockast" 90,5 cm. Vet dock inte om det är så rättvist att mäta mig nu då jag nästan alltid känner mig väldigt uppblåst. Det är ju inte riktigt babymage jag mäter utan uppblåstheten. Jaja. Har ätit frukost nu, borde kanske inte ha gjort det! Men så ser måtten ut för vecka 9! Sen får vi se hur mycket det ändras!

Känner mig förövrigt större nu om magen. Kanske för att den är så uppblåst. Det går inte att dra in magen som vanligt. Men det är väl kanske inte meningen jag ska gå omkring och dra in magen! Annars mår jag inte dåligt längre. Har nästan inga gravidsymtom nu vilket nästan är läskigt men väldigt skönt samtidigt att få må bra!

/Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar