måndag 28 mars 2011

Hälsobesök

Idag var det visst ingen inskrivning som vi trodde utan ett hälsobesök före inskrivningen. Jahapp. Jag hade hållt mig från att gå på toa då jag vet att man tar urinprov på inskrivningen men vår barnmorska var snäll så jag kunde göra det testet redan nu och slippa göra det sedan :)


Nästa besök var i april, 12 eller något sådant var det. Då är det inskrivning! Då ska de ta blodprov och sånt. Det var värst vad man ska vänta på den där inskrivningen hihi. Nu var det mest om man hade alkohol- eller tobaksproblem. Eller droger. Men vi kände inte oss alls träffade så samtalet gick väldigt bra och vår barnmorska verkar vara jättebra.


Snart är det bara en vecka kvar tills de första 12 veckorna har gått, det ska bli så skönt att slippa vara orolig. Även om oron släppt lite nu mer i slutet så har det ändå varit lite jobbigt att vara oviss vad som kommer att hända. Känner dock fortfarande mig inte alls gravid! Ett sista test vecka 12 för att säkerställa att allt är som det ska och sedan kan man pusta ut lite!


/Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar