lördag 23 juli 2011

Vecka 27

Magen i vecka 27+0
Mina gravidjeans :)
Vecka 27! 13 veckor kvar! 90 dagar kvar! 67 % är avklarat! Wohooo! Jag har börjat längta så mycket mer efter bebisen nu på sistone! Det är mer verkligen, hon rör och sparkar mycket inne i magen så det känns väldigt mycket många gånger. Har jag händerna på magen, tex. stödjer dem när jag håller och läser i en bok så guppar allting till när hon sparkar! Blir lite chockad när det händer, hon knuffas :)

Jag kan mer och mer illusionera hur det kommer vara. Det blandat med min fantasibild av det hela. En varm mycket liten bebiskropp i mina händer eller i famnen. Med gosiga söta kläder. Ååååh! Det känns som om att jag kommer att gosa sönder henne :) Hihi. Johannes ser också mer tydligt nu vad vi väntar och han verkar lika spänd och förväntansfull som jag vilket jag tycker är så fantastiskt!



Något mindre fantastiskt är toalettbesöken som har ökat radikalt på sistone. Kissar verkligen jätteofta :( Inatt två gånger. Vaknade bara en och en halvtimme efter jag somnat för att gå upp igen. Och då hade jag redan gått två ggr inom loppet av 15 minuter innan jag lade mig. Suck! Det är rätt jobbigt. Men det får man leva med lite till :)
Än så länge har jag ingen ihållande huvudvärk idag, hade lite för en stund sedan men den drack jag bort med mycket vatten :) Har haft fötterna högt en stund då jag läste innan så de är bara "normalömma". Sjukt ändå, haha. Mina skor passar inte längre :( Bara ett fåtal. Jaja!

Igår införskaffade jag mig ett par gravidjeans, kan vara bra nu när vädret inte alls verkar vilja vara fint så man kan ha klänning. Det är jeansen jag har på mig på veckans magbilder! :) En ny bh också, de andra har jag sakta men säkert vuxit ur.... Tycker brösten kan stanna snart, vill inte ha större :) Magmåttet är 108 cm, en ökning med 0,5 cm från förra veckan. Nu rör det på sig lite för varje vecka, det var ju några stillsamma veckor där det stod still på 105,5 cm om jag inte missminner mig. Men nu växer pyret :) Hon väger ca. 1 kg nu också. Wow!



/Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar