lördag 23 juli 2011

Vecka 26 (i efterhand)

Vecka 26+3
Vecka 26+2
Vecka 26 kantades av mycket huvudvärk och svullna ben och fötter.Vissa dagar var oerhört jobbiga och ryggen hade jag ont i mycket, efter massage blir det väldigt mycket bättre så det tackar jag finaste Johannes för! Mådde illa vissa av dagarna också. Jag börjar sakta men säkert inse att det jobbiga kommer att komma nu, den tunga biten. Enligt vissa böcker är jag i tredje trimestern redan nu och enligt andra nästa vecka. Den tredje och den tyngsta. Den andra trimestern är ju guld-trimestern då man mår fint (jag gjorde det iaf tills slutet) och är pigg och orkar mycket.

Det är inte samma sak längre att pyssla och dona, vissa dagar har man energin på topp medans nästa är det katastrof. Huvudvärken har gjort mycket, blir inte alls så pigg och alert då. Och när ingenting hjälper mot den vet jag inte vad jag ska ta mig till, förutom att vila. Dock vaknar jag alltid med huvudvärk ändå men under den stunden jag sover slipper jag iaf känna av det.

Jag köpte lite bebisprylar i måndags som jag ska visa i ett inlägg :) Kunde inte bärga mig längre och de var på rea dessutom så det kändes som om att jag skulle vara dum om jag inte köpte ;) Vagnen har inhandlats också, i torsdags. Det blev en Brio Sing i färgen mörkblå. Ska lägga upp bilder på den också :) Både Johannes och jag är superdupernöjda med den och har testat alla funktioner och lägga in i bagaget, köra med den lite utomhus osv.. Nu saknar vi bara bebisen att lägga i vagnen, hihi :)

Måtten får jag inte glömma, 107,5 cm, + 1 cm från förra veckan!

/Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar