tisdag 19 april 2011

Inskrivning

Igår var jag och Johannes på inskrivning och det var roligt. Barnmorskan tog massa tester på mig och de resultat som redan kunde visas var superbra. Hon frågade en massa frågor som vi skulle svara på. Dock måste hon ha missat något eftersom det stod på mitt journalpapper jag fick hem att jag var ensamstående. Det var ju inte så roligt, men jag vet ju sanningen och det är ju inte alls så som tur är :)


Vi fick höra bebisens hjärtljud och det lät som ett tåg. Vad roligt att få veta att den lever där inne! Imorgon ska jag dit igen för att göra en tidig sockerbelastning eftersom mamma och pappa samt min mormor har/haft diabetes. Det är redan på morgonen och jag får inte äta något innan, eller dricka nu efter klockan 12. Man får dricka ett glas med sockerlösning och sen ska man vänta där i 2 timmar för att sedan ta ett blodprov och kolla hur kroppen tagit hand om sockret. Detta för att hitta graviditetsdiabetes i tid och kunna behandla det.


Imorgon kommer jag skriva ett nytt inlägg samt mäta magen och sånt som jag brukar :)


Godnatt! /Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar