torsdag 13 oktober 2011

Extra ultraljud

Imorgon ska vi på ett extra ultraljud direkt på morgonen, klockan 07:30 för att vara exakt. Jag är faktiskt glad att det är så pass tidigt så man slipper gå och vänta på det som jag hade gjort om det vore vid klockan 16:00. Vi ska se hur mycket bebisen har vuxit nu eftersom hon är rätt stor. Direkt efter ska vi diskutera vad vi fått reda på med en läkare och se hur vi ska gå tillväga.

Det är ganska nervöst får jag lov att säga! Jag hoppas inte det ska uppkomma några direkta problem eller något som gör att jag inte kan vara lugn graviditeten ut. Det är ju så nära nu! Ja, faktiskt om en halvtimme så är det bara 8 dagar kvar till beräknad förlossning och det är ju ingenting. 97 % av graviditeten har gått nu och det känns ju rätt mycket :)

Jag hoppas att jag ska kunna somna ikväll, råkade somna när jag efter-maten-vilade. Såklart, typiskt mig. Sa att jag inte ville att någon av oss skulle somna, jag och Johannes alltså, han somnade inte men han ville inte väcka mig när jag sov så sött sa han. Snällt tänkt men jag hoppas jag inte ska få problem sen. Vill inte nattvaka tills det är dags för ultraljudet! Jag hade tänt ljus i vårt sovrum och ställt på tre olika ställen. Det blev jättemysigt :) Det kändes exakt som på ett SPA, det som saknades var de härliga SPA-dofterna. Det hade iofs gått att fixa men så knasig är jag inte ännu i allafall!

Ja, då är det 8 timmar tills vi får se vår lilla pärla igen. Inuti magen. Jag hoppas det blir utanför magen snart!

/Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar