onsdag 29 juni 2011

Vecka 23

Hotellet!
Måtten är samma som i förra veckan och det är väl väl det eftersom magen har växt så det knakat det senaste! Alltså 105,5 cm på det största stället.

Sen jag var i Grekland har jag känt mig bra mycket piggare och jag orkar mer än vad jag gjorde innan. Det beror mycket på att jag kom igång mer där nere med att cykla, bada, leka i vattnet och äta vid någorlunda regelbundna tider. Det höll i sig nu när jag kommit hem med att jag är mycket mer aktiv än förut och jag vill vara aktiv :) Det känns superskönt att ha fått tillbaka så pass mycket energi att det inte stör något i vardagen att vara gravid än så länge. Längre fram är det naturligt att man blir mer och mer otymplig såklart och inte kan fara runt som man ännu kan till stor del.

Det som känns är ju i fötterna, de gör ont om jag inte går i ett par bra skor och framåt kvällen känns smalbenen inte så smala längre utan de får läggas upp på något stöd för att svullnad ska läggas ned.

Lillisen där inne rör sig mycket mer eller jag känner rörelserna mycket mer nu kanske jag ska skriva :) Jag uppfattar även sparkar och slag eller vad hon nu sysslar med där inne. Det är inte bara det där fisksprattlet längre utan mer sparkar och buffar. Det är roligt att känna liv och samtidigt lite småläskigt när man inte är beredd vilket man i stort sett aldrig är. Jag har gått från att tycka att magen varit superstor till att den är rätt liten ändå. Med kläder kanske det uppfattas större nu eftersom man inte ser vart ryggen börjar och sådär. Men utan kläder så är magen inte så jättestor, rätt liten och söt :) Har sett badbollsmagar i stan nu! Wooooow så stora och runda de är! Då är min en liten golfboll i jämförelse, haha! Tänk att den nog blir så stor. Badbollsmage. Jaja, man växer ju "sakta" in i den och hinner med förändringarna någorlunda. Det blir roligt med en sån mage också, men nu är det skönt att känna sig hyfsat smidig :)

Bilder läggs in senare, vet inte riktigt vart de tagit vägen! Kan bjuda på en annan bild så länge :)

/Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar