tisdag 21 juni 2011

Vecka 21

Hej! Denna underbara vecka befann jag mig i Grekland! Jag tror att jag började bli varse om hur mycket lillisen rör sig där inne nu. Jag kunde känna rörelser även om jag inte låg still ner i sängen utan det kunde komma lite närsomhelst.

Insåg att magen blivit en bra bit större, har dock inga mått för denna veckan, grekerna inne i Kos Stad såg att jag var gravid utan att jag sa något. Bilden till sidan är tagen vecka 21+0.

Känslomässiga dagar var det gott om denna veckan. Identitetskris kallade jag det. Mamma Minna? Vem? Jag?!?!??!!!! Jag är ju bara lilla Minna..... Men, efter mycket tanke och prat med Johannes kom jag fram till att det är väldigt svårt att känna att man är något mer än just sig själv innan man har hållt i sin baby. Jag vet bara att det är en hon och att hon rör sig rätt mycket. Mer än så har jag inte koll på och hur ska jag då kunna känna mer än vad jag gör? Alltså relation till bebisen. Det är inte så lätt. Och krisen gick över. Den handlade väl lite om att jag inte har något val i vissa frågor längre som jag kan tycka är jobbigt. Jag får inte dricka. Jag får inte äta det. Jag får inte hoppa/spela bollsport. Valet är borttaget och det känns jobbigt även om jag valt att göra samma som jag gör nu hade jag ändå innan ett val. Det är tydligen viktigt att kunna välja. Att ha valfrihet. Men även den biten pratade och grät jag mig igenom och känner att jag är på fötter igen och är glad :)

Det enda som tar bort min glädje nu är mitt graviditetsillamående som kommit tillbaka! 21+6 kom eländet tillbaka och jag trodde att det var en utomlandsbakterie jag fått i mig och därför mådde dåligt men det visade sig inte ha något samband där. Jag HATAR att må illa. Jag trodde det var över nu. Men icke. Fy och blä. Flygresorna gick bara bra också.



/Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar